неделя, 3 август 2014 г.

Първата ми шейкър картичка

Публикувано от Анонимен в неделя, август 03, 2014

Преди няколко часа видях тази шейкър картичка при Валари и толкова ми хареса, че не се стърпях и опитах да направя подобна. Да поясня - шейкър картичка е картичка, която съдържа различни незастопорени елементчета, които променят положението си при раздвижването на картичката…

Та, исках да направя шейкър картичка, но да е нещо по-различно от обичайните картички с коледни снежинки. Не исках и да заимствам идеята на Валари, въпреки че на децата ми доста би им допаднала идеята да украсят буркан с мънистата от куфарчето си за бижута…

Исках да направя нещо синьо – тези дни съм на такава вълна. И, естествено реших, че синьото ще е море, и ще го съчетая с подвижни жълти песъчинки. Обяснявам това, защото едва ли някои би се досетил какво изобразява картичката ми – нямах нито морски декор, нито пясък… Затова пробвах да изрежа елементи от салфетка със сини цветя, надявайки се песъчинките ми да прикрият цветята от фона. Е, не се получи – пак си личи, че са цветя :) Вместо пясък използвах оцветена със жълт тебешир сол…


А ето и работния процес стъпка по стъпка – с помощта на макетно ножче изрязах желания размер за кутийката в картичката ми, а после върху изрязаното парченце картон залепих избрания мотив. Мотива обкантих с по-голямо парченце бяла хартия.


Изрязах прозрачното листче от рамка за снимки, но мисля, че и целофан от бонбони или листче от стикери би свършило същата работа… Прозрачното листче е по-голямо от изрязания шаблон, за да може добре да се залепи за вътрешната страна на основата.


 След това, като се залепи добре, върху него, отново от опаковата страна, сложих обкантения с бяло мотив. Залепих го от 3-те страни, после добавих солените песъчинки и го залепих и от 4-тата страна – последното действие направих с по-фина четка.

После декорирах – нали исках да прилича на море, та затова му сложих мрежички и мидичка – то май само това му е морското… Надявам се, че следващия път ще съм по-подготвена и картичката ми ще стане по-добра.



  И, преди да приключа с публикацията, да се похваля и с картичката на Алиса – тя е на 7 години (много държи да отбележа годините й) и също направи първата си шейкър картичка. Естествено, украси я с рамка от сърчица, както му прилича на всяко седемгодишно момиченце, но и добави и мрежа с мидички. За такава оригинална декорация с мидички в мрежа едва ли бих се досетила...



А картичките на Янчето бяха 5-6 – всички отпадни парченца и елементи бяха изцяло оползотворени от нея – снимах само 2 от нейните мини картички, в които има и мрежички, и парченца от щипки, и сърчица, и панделки, и изрязани от пънч еленчета, че дори малко парченце паус от неуспешен опит за картичка пергамано… А сега, докато пиша това, малката ми принцеса е взела едни коледни печати и ме вика, да й сложа и от тях...


2 коментара:

Valarie каза...

Божееее... Хора! Вие сте сътворили чудеса от нищото.
Браво ина трите творителки. Наистина е впечатляващо, как с желание и фантазия човек може да постигне много. Особено съм впечатлена, как си заместила пясъка със сол и тебешир - гениално! А картичките на малките са феноменални. Не мога да си представя, когато станат на моите години какви чудесии ще правят...
Още веднъж браво. Не спирайте да творите и най-вече да се забавлявате с това, което правите.
Усмихната вечер от мен. :)

Анонимен каза...

Валари, благодаря ти за милия коментар… Особено кака ни, която вече може да чете, ще е много щастлива да види признание и от някой друг, освен от близките си, за творчеството си… А малката – тя си знае, че дори и една точка да направи, пак ще й се възхитим… Може да съм пристрастна, ама наистина красиви и ефектни точки прави :)…

Публикуване на коментар

 

IsStil Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting